Sara svarar...

Har fått några frågor angående det här med att virka en mössa efter min beskrivning. Den första frågan gällde var på garnstudio.se man kunde hitta "virkskolan". På första sidan finns en ikon med texten "handarbetarskolan", eller liknande. Det är en bit ner på sidan. Klicka på den och efter det kan du välja "virkskolan"!

Den andra frågan gällde hur stor mössan blir. Den passar på mig, men även de som har något mindre huvud och något större, eftersom den är ganska töjbar. Jag har inget måttband här, men ska mäta mitt huvud så snart jag är nära virkpåsen, där jag har allt sådant :-) Det jag kan säga nu är dock att på hjälmar har jag storlek 57.

Jag gör nästan alla mössor till ungdomar och vuxna i den där storleken, det brukar funka. "One size fits all" :-) Ett råd är att göra den första mössan exakt som i beskrivningen, prova den och gör sedan lite justeringar på nästa. Den första kan man ju alltid ge bort om den inte passar!!!

Lycka till!!!

Kommentarer