En vanlig dag

I går var en ganska typisk vardag när jag jobbar på hemmaplan och det såg ut så här:

05:50 klockan ringer och jag snozzar en gång (kliver upp 06:00)
Toafix, påklädning, laddar tvättmaskinen med träningskläder m.m. Gör i ordning morgonsmoothies och packar min matväska.
06:45 parkerar jag utanför jobbet. Börjar dagen med en kopp kaffe och surf och bloggning på paddan. Dricker smoothin.
07:00 börjar jobba
10:00 äter jag en keso till mellis. Har druckit nån mer kopp kaffe också innan detta...
12:00 lunch bestående av rester från middagen kvällen innan, dvs lax, vitkål och limeaioli. Dricker kaffe och bloggar.
16:00 äter mellis. Denna gång kesella med hallon och nötblandning. Micrar kallt gammkaffe från bryggaren för jag orkar inte göra nytt...
18.30 börjar jag packa ihop för att åka hem.
18:45 hemma och tar en kaffe, 2 stooora matskedar jordnötssmör och sitter en snabbis vid datorn för att göra ett blogginlägg inför kvällens träning. Byter kläder.
19:10 Sticker ut och springer.
20:20 stannar tidtagningen på min garmin utanför huset. Sätter mig på en parkbänk för att pusta ut, fundera lite och göra ett sista blogginlägg från mobilen.
20:30 kommer in och tar direkt 2 stoora matskedar jordnötssmör igen. Tar en snabb dusch och börjar sedan med maten medan Lars plockar ur diskmaskinen och hänger tvätt.
21:20 står middagen på bordet. Vi käkar och kollar sen på ett avsnitt Bones.
22:53 God natt!

Under dagen har jag dessutom druckit vatten - på jobbet, under löpningen och till middagen. En ganska vanlig dag.

Nu under semestern har vi kollat lite film, OS eller nån serie på kvällen och oftast varit uppe till efter tolv, men det gör jag normalt sett inte annars. Framförallt inte på vintern då jag prioriterar annat högre. Tiden jag har över på kvällarna är för värdefull för att slösa bort.

Kommentarer

Maria sa…
Men ni äter ju middag mitt i natten! Och jag hoppas verkligen du har bra betalt för din övertid!!?
SARA BORG sa…
Det är inte övertid, det är arbetstid som jag själv väljer när jag utför. Det är det bästa med mitt jobb :)
SARA BORG sa…
FÖRTYDLIGANDE: Eftersom jag lägger upp min arbetstid själv styr jag också fritt över ledigheter. Eftersom jag inte har barn betyder det mer för mig att kunna ta ut långledigt över helgen än att jobba max 8 timmar per dag, och det är alltså därför jag oftast jobbar så långa dagar när det är möjligt.
Maria sa…
Ok.. Det var alltså ingen "vanlig dag" el i och för sig om du har fyra långa dagar och en kort så är det ju en vanlig dag :)
SARA BORG sa…
Det är oftast 5 långa dagar i ett par veckor och sedan tar jag ut några hela lediga dagar. Det är ju till exempel snart dags för Tjejmilenresa och då åker mamma och jag torsdag - söndag :)