Biffiga lår

Det har nu gått två veckor sedan jag införde styrketräning för benen igen, efter ett uppehåll under slutet av sommaren. Som ni ser på fotona som jag tog i går så går utvecklingen sjukt bra. Låren har svällt upp rejält och musklerna är nu sååå biffiga ;)

Nä, det är såklart mobilkameran och den knasiga vinkeln som spelar ögat ett spratt. Men det känns bra och jag har inte tappat så jättemycket i styrka. Det är baksida lår jag fått gå ner lite på vikterna men framsidan är starkade än nånsin och jag kör på 60 kilo nu i bensparken (i droppset med 30 kilo).

Mitt upplägg är ett styrkepass i veckan för benen, gärna i kombination med korta backintervaller på löpband. Jag är ute efter explosivitet (sprinters har ju svulliga lår). Sedan springer jag gärna ytterligare ett intervallpass fast på platt band eller utomhus. Det är alltså mer fokus på snabbhet och styrka nu och mindre uthållighet.

Förhoppningsvis kommer det även att synas skillnad i volym om nån vecka, trots att det egentligen är väldigt få pass med fokus på benen. Jag känner dock inte att jag har tid att lägga mer än så just nu då jag ju även vill göra annat. Stay tuned - fortsättning på höstprojektet kommer.

Kommentarer