En oplanerad vilodag

Gårdagen gick som jag skrev då, inte helt enligt plan. Jag blev sen från Åsarna vilket såklart innebar att jag kom fram klart senare än tänkt. Löpning i någon form var egentligen min träningstanke för kvällen, men jag valde att stå över det och istället se till att få i mig mat och sen sova. Att jag bor på annat hotell än jag annars brukar göra här, och att detta saknade eget gym bidrog till beslutet. Jag orkade inte sätta mig in i var man kunde träna istället (hotellet samarbetar med stadens största gym, om jag har uppfattat det rätt) när klockan var närmare 21 och jag var hungrig.

I stället gjorde jag slag i saken i morse, vilket jag inte ångrar för en sekund. Jag klev upp lite tidigare och joggade en runda, visserligen inte så lång, men det är ju en grymt skön start på dagen. Frisk luft och rörelse.

Kommentarer