Morgonstund och tankar om garderobsrensning

Helgerna går så fort. Ibland alldeles för fort. De veckor jag reser mycket handlar helgen tyvärr mest om att packa upp, tvätta kläder, packa. Eller ja, det kan kännas så ibland. Egentligen tar det ju inte lång tid, det handlar bara om att få det gjort. Nu har jag ägnat en bra stund här på morgonen åt just detta och nu känns det bättre. Jag är på banan. Redo för en ny vecka. Gött. Söndagen kan härmed ägnas åt vad jag vill!!!

Förresten, kära vänner i Östersund. Jag funderar på att bjuda in på fika nån kväll och om ni har stl 36 på kläder så kan ni även få med er ett plagg hem. Jag försöker ha "policyn" att om jag köper nåt nytt så måste nåt annat lämna garderoben, detta pga att det finns ett begränsat utrymme i lägenheten och med två personer som ska dela på det så behövs vissa regler för förvaringen... Nu var det några månader sedan jag rensade och behövder nog göra det igen. Kanske finns nåt som skulle trivas hemma hos just dig?

Kommentarer

Maria sa…
Kommer gärna på fika :) Jag vet vad du menar med helger och resa, blir liksom som att man jobbar hela helgen... Packa upp, tvätta och packa ner. Hoppas jag vänjer mig och hittar en balans snarast!
SARA BORG sa…
Jag försöker att inte planera mina resor med färd på måndagen. På så sätt kan jag ägna måndagskvällen åt tvätt och ha helgen fri. Ibland rår man ju dock inte över planeringen utan måste åka när arbetet kräver... Annars är det ett tips att lägga upp det så om du själv har möjlighet att välja.