Nackdelar med lätt packning

Jag har lyckats kleta choklad på mina jeans. Ena låret har en 10 centimeter lång brun fläck. Inte bra. I morgon ska jag nämligen på en kollektivtrafikkonferens där jag förväntas representera företaget jag arbetar för på ett bra sätt. Jeansen är förutom löpartights de enda byxor jag har med mig... Vad göra? Jag har försökt tvätta fläcken med tvål och vatten under kranen på hotellrummet. Det är svårt att avgöra resultatet innan de torkat, men jag är tveksam till om det blev riktigt bra. I värsta fall får jag stressa ut en vända på stan och akuthandla ett par bralls. Synd bara att jag faktiskt varken behöver nya byxor eller har sett några snygga som jag har sug efter. Vilken klantapa man är alltså. Det är nackdelen med att försöka packa lätt. Jag har en väska med pärmar, dator, block och liknande och sedan en ryggsäck där halva utrymmet består av träningskläder och skor. Resten är nessessär, en kavaj, några t-shirts och underkläder - not so smart!

Ps. Förutom det så leker livet ;) Träningen gick fint och jag körde på snabbt och effektivt enligt planen. Det kändes bra faktiskt och som att det tog på rätt ställen. Ungefär 40 minuter tog det så tillsammans med morgonjoggen landar jag på runt en timme träningsglädje idag. Ganska lagom. Ds.

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas det gick bra med brallorna o lycka till imorgon! (själv ska jag åka 45:an o hämta MIN bil:-) ) Puss o kram /mamma
SARA BORG sa…
Spännande! Kör försiktigt med nyräsern sen då ;)
Elin sa…
Men tant får förvara chokladen i midjeväska framöver så är problemet löst!
Anonym sa…
Hahaha, bra tips, Elin!! /mamma