Min träningsplan för marathon del 5

Vecka 17, 22-28 april: 2-3 pass löpning
1. Långpass
2. Backintervaller
3. Distans med inslag av fartlek

Vecka 18, 29 april - 5 maj: 3 pass löpning
1. Långpass
2. Farttest Lillsjön
3. Distans med inslag av fartlek

Vecka 19, 6-12 maj: 3 pass löpning
1. Långpass
2. Backintervaller
3. Distans med inslag av fartlek

Vecka 20, 13-19 maj: 3 pass löpning
1. Långpass
2. Farttest Lillsjön
3. Distans med inslag av fartlek

Nu är jag verkligen inne på slutspurten! Nu är det fyra veckor av träning kvar innan jag kommer att börja trappa ner och formtoppa. Som ni ser kommer jag max springa 3 pass i veckan nu men jag tänker mig att de ska vara lite tuffare än tidigare. Nu är det kvalitet! Långpassen ska vara riktigt långa, i varje fall två av dem, och resten av passen ska innehålla delar med högre tempo för att jag ska få upp farten lite. Den här veckan kommer jag att köra två eller tre pass beroende på om jag drar igång med löpning i morgon eller om jag väntar tills på torsdag. Nu jäklar hörrni!!!

Kommentarer