Måndagsklubben

Haha, ja, idag var det äntligen dags! Vi skulle träffas 3 tjejer och springa tillsammans. Alla med olika förutsättningar och mål, men alla med samma gnista. Maria la upp en bild på insta innan passet där man riktigt såg skräcken i ögonen, och jag kände nog likadant. Eller ja, inte rädd, men väldigt spänd av förväntan. Jag hade aldrig träffat Ida innan, och Maria och Ida hade bara träffats nån gång. (Maria är jag ju däremot uppvuxen med så det kändes ändå tryggt).

Ida hade lagt upp ett pass med backintervaller;

5 x 200 m
5 x 100 m
5 x 50 m

Alltså totalt 15 intervaller med vila på vägen tillbaka ner för backen. Efter varje block tog vi även en liten ståvila i botten av backen innan vi körde igång igen.

Notera gärna hur oberörd Ida ser ut efter passet medan Maria och jag har en lite annan ansiktsfärg...

För egen del är jag verkligen superglad över dagens träning. Jag behöver verkligen den här pushen för att ta mig i kragen. När Maria satte upp farten på den första tvåhundringen insåg jag att det inte skulle bli nån lek, det var bara att bita ihop och försöka hänga med! För en gångs skull sitter jag här efter ett kvalitetspass och känner mig nöjd. Jag körde hårt på varje intervall och jag vilade inte längre än vägen ner. När jag springer själv försöker jag visserligen hålla tempot på löpningen uppe, men jag vilar alldeles för länge. Passet blev totalt 9 kilometer löpning!

Mina tider på 200 meter backe
59, 1:08, 1:11, 1:09, 1:02

Mina tider på 100 meter backe
30, 29, 29, 28, 24

Mina tider på 50 meter backe
14, 13, 12, 14, 12

Nä, nu längtar jag redan till nästa måndag och jag hoppas att det är samma sak för de andra tjejerna. Vill du också hänga på? Alla kan vara med! Hör av dig till min mail eller med en kommentar på det här inlägget! Å stort tack för idag tjejer, härligt jobbat!

Kommentarer

Anonym sa…
Haha, inte oberöd! Men kanske ska grilla er lite hårdare nästa gång ;) Tack för igår!

Ida
Lena sa…
Jag ska upp till Östersund V 23 och 24. Och det vore sjukt kul att träffa dig och springa lite :)
SARA BORG sa…
Ja, va kul Lena! Jag vet iof inte riktigt i vilket skick min kropp kommer att vara, men häng med på måndagsklubben vettja. Jag kommer nog att vara med även om det skulle vara så att jag har för ont efter maran så att jag inte kan springa så mycket :)
Lena sa…
Ja men just det, den är ju snart! Spännande! Ja men måndagsklubben är jag lätt med på :) Kul!!