Min träningsplan inför Stockholm Marathon del 6: Formtoppning!

Jag har nu kört mitt sista långpass, och det exakt 14 dagar före loppet. De sista två veckorna som är kvar nu inför Stockholm Marathon 2013 handlar det om att bibehålla formen. Ikväll kommer jag att springa backintervaller med Ida och Maria och senare i veckan blir det en lugn jogg någon dag. I helgen satsar jag på en milrunda. Typ såhär:

Vecka 21, 20-26 maj: 3 pass löpning
1. Backintervaller
2. Lugn jogg
3. Distans ca 10 kilometer

Nästa vecka planerar jag ungefär på samma sätt. Eventuellt nån kilometer jogg på fredagen kombinerat med rörlighetsövningar. Jag har upplevt det som ett bra "väckakroppenpass" att köra dagen innan tävling för att bli av med den sega känslan som jag ibland får när jag vilar mer än jag är van vid.

Vecka 21, 27 maj - 2 juni: 3 pass löpning
1. Intervaller
2. Lugn jogg
3. Stockholm Marathon 2013

Upplägget för min lilla "formtoppning" följer samma linje som jag körde inför GöteborgsVarvet 2011 och Stockholm Marathon 2012, och som min kropp båda gångerna har svarat väldigt bra på.

Kommentarer