Mitt första intervallpass på landsvägsräsern!

Trots en viss osäkerhet på väderfronten kunde inget hindra mig från att ta ut hojen i kväll. Jag hade siktet inställt på ett kortare pass för mina trötta ben men med en tanke på att provköra lite backe om kroppen kändes okej. Först var jag lite stel i låren men det släppte efter 10-15 minuter så då bestämde jag mig för att köra. Jag hittade en lång, svagt stigande backe som var ca 500 meter. Jag körde den tre gånger men jag vände inte direkt efter backens slut utan trampade på i ytterligare 300 meter för att träna på att bibehålla farten. Varje intervall blev därför 800 meter lång. Nu var det ju ganska lite med bara tre vändor men det handlade mest om att testa lite idag. Först efter maran kommer jag att känna mig mer fri att ta ut svängarna i träningen igen.

Summering: 20.8km, 56:08min (22.2) inkl 3 x 800m backintervaller (Torvalla)

Kommentarer