Ett av sommarens mål

I år har jag ett lite annorlunda mål eller fokus än jag brukar, nämligen att jag ska tävla mer. Tidigare år har jag ju bara sprungit ett fåtal lopp och inför nästan alla har jag formtoppat, dvs dragit ner på träningen inför loppet. I år vill jag springa mer tävlingar eftersom det ju är mycket bra fartträning. Det innebär att jag kommer att ha huvudfokus på ett fåtal lopp där jag satsar på att persa medan övriga lopp bara ska ses som riktigt bra träningspass. Jag börjar träna på det här redan i morgon då jag alltså ska springa en sträcka i stafetten Indalsledenloppet. Det kommer inte att bli lätt för jag vill alltid väldigt gärna slå mina egna tider och pressar ofta ganska hårt. Men not anymore, i varje fall inte alltid :)

Ute och får friskluft och checkar av kroppen

Efter en stillasittande dag kändes det gött att dra ut och lufta benen en sväng på kvällskvisten. Jag sprang en kilometer och vände sen hemåt igen. Lagom runda alltså ;) Kroppen känns ovanligt bra trots bilkörning både igår och idag. Promenaden igår kväll var nog lyckad.

Testar på ungefär tilltänkt tempo för i morgon

Jag har ingen aning om hur den sträcka jag ska springa ser ut, varken vad gäller underlag eller kupering. Hörde nåt om ca 8 kilometer så jag tänker att ett snitt på ca 5:15 kan vara en rimlig målsättning på hyffsad fartträning?! Vi får se helt enkelt. Jag ska försöka ha kul i varje fall, det är viktigast för mig när jag springer lopp. Tyvärr tycker jag det är svårare på mindre lopp än på de stora. ju mer folk man har runtomkring desto lättare är det ju att få draghjälp...

Bra känsla i benen i kväll!

Häng med på instagram i morgon vettja så ska jag försöka hålla er uppdaterade!

Kommentarer