Helglyx hos mig!

En sak som jag tagit med mig från barndomen och in i det vuxenliv jag skapat mig är det här med maten. Hemma hade vi en tradition av att äta tillsammans hela familjen och gärna lite "finare" mat på helgen. Finare betydde inget jätteavancerat utan bara inte falukorv och mos.

Exempel på lite helglyx hemma hos mig!

Idag har jag fortfarande lite samma grundtanke. Efterrätt och sånt är trevligt, men inte alla dagar i veckan. Läsk är också gott ibland, gärna på en helg eller vid nåt lite speciellt tillfälle. Typ vid restaurangbesök. Jag är ingen stor läskdrickare och har aldrig varit, men jag lyxar fortfarande till det lite då och då. 

Nu brukar jag inte kombinera just jordgubbar och cola, jag bara arrangerade två saker på bilden som jag uppskattar att äta nån gång i bland. För att det ska fortsätta att kännas just som lyx så får det inte bli vardag av det hela. Så fort jag äter nåt som jag tycker är extra gott lite för ofta så märker jag hur jag liksom trubbas av. Jag vill fortsätta att uppskatta lyx! Vad är lyxigt för dig?

Kommentarer