Nu blickar jag framåt!

En utmaning som jag hoppas att jag kan ta mig an i sommar är att komma över prestationspressen när det kommer till kortare tävlingar. Jag blir ruggigt nervös och får nästan ont i magen bara av att tänka på att ställa mig på startlinjen till ett lopp som är 10 kilometer eller kortare. Jag vill ju så gärna springa snabbt. Nu tänker jag så är att bästa sättet att komma över saken är att helt enkelt göra det, springa lopp alltså. Det går ju inte att hålla på och toppa till allt utan jag får helt enkelt välja ut de viktigaste, kanske två, medan resten springer jag utan att satsa på nån särskild tid. Jag ska bara ta mig runt och se det som en bra fartpass helt enkelt.


Motivationsbild på mig själv från förra sommaren

Jag har suttit och kollat runt lite på nätet nu på morgonkvisten. Tävlingar jag kan tänka mig är Indalsledenloppet (stafett) den 15 juni, dvs om en vecka. Jag slängde i väg en kommentar på facebook i går kväll till laget om att jag kan ta en sträcka om det finns behov.

Ida har peppat mig lite för Offerdalsmilen den 18 juni vilket också vore kul att testa. Har aldrig sprungit den. Får helt enkelt säga till mig själv att det är ok att det går sakta, det är ju inte förrän i slutet på sommaren som jag ska vara snabb. Tävling tre dagar innan lär ju kännas i benen som man säger så?!

Sen har vi St Olavsloppet vilket jag tror är 26-29 juni. Tyvärr har jag inget lag efter att vi blev för få som var intresserade. Har du ett lag som behöver en löpare? Hojta till i så fall så kan jag kolla om jag kan vara ledig från jobbet då.

Jämtland på fötter, heter det så? 21.1 kilometer den 20 juli. Det verkar ju kul va?! En morot för att inte lägga ner långlöpningen helt också.

Sen drömmer jag fortfarande om Stockholm Ultra (50 kilometer) som ni vet. 4 augusti tror jag att det är. Det är en slinga som man springer flera varv och man kan ha sin egen depå längs banan. Där kan man ha sin hejarklack. Känns klockrent och verkligen nåt för mig. Emma och L2, är ni lediga då? Vill ni hänga på Djurgården? :)

Sen har vi Vasastafetten, Tjejmilen och Lidingöloppet också. Men det tar vi sen.

Har du tips på andra roliga tävlingar så tveka inte att lämna en kommentar!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej och hå - har varit så sjukt dålig på att kommentera. Men jag läser ju allt och ska bli bättre!
Ja, nu tusan ska det springas lopp. Jag tycker att du ska hänga med mig och lägga till - Rekordmilen i slutet på sommaren/början på hösten (oklart riktigt när, för mig alltså) och Salomon Trail Tour i Åre i oktober 11 km kuperad terräng - perfekt avslut på löparsäsongen!
Och Offerdalsmilen antar jag är given!? :)

Heja, heja!

Ida