Rekreation

Det var ett tag sen jag luftade räsern, men igår kväll var det dax. Ni som hängt här ett tag vet att jag har en kropp som inte mår så bra av mitt stillasittande arbete, utan kräver att jag rör på mig för att jag inte ska få ont. Det behöver inte handla om nån tokträning utan en promenad eller cykeltur till affären funkar fint. Just i går så behövde jag inte handla utan det blev istället att rulla lugnt till Brunflo t.o.r. Jag brukar runda rondellen och det blir ca 32 kilometer. Klockan lämnade jag hemma för det var rekreation och rörelse som stod på agendan, inte träning. Annars kör jag gärna backintervaller och sånt lite tuffare också med räsern om jag känner för det.

Min nya fina vattenflaska som jag vann på Offerdalsmilen :)

Jag gillar verkligen det här med cykel och känner att jag nog vill uppgradera mig lite prylmässigt. Ett par brillor med ofärgade glas känns prio ett. Igår fick jag in en mygga i ögat och när jag skulle ta ut den följde linsen med. Ont som faan gjorde det också. Inte bra. Jag kör i skidhandskar som är ett nummer för stora... Kanske skulle göra en investering även där. Det känns också motiverat och inte överkurs. Sen har vi det här med skorna. Jag har cykelskor som jag kör i, men de är från slutet av 90-talet. Här finns inget egentligt behov utan handlar mer om fåfänga. Klart lägre prio på det som ni märker och blir nog inte i år. Om jag inte kommer över ett par på rea kanske?!

Landsvägsräser var ett bra köp, även om det blev en kraftig minskning på sparkontot!

Hittills har jag mest cyklat distanspass på 3-4 mil eller kortare backpass på runt en timme. F föreslog för ett tag sen att vi skulle dra ut på nån längre tur, kanske uppåt 10 mil, med fikapaus och sånt. Det låter ju himla mysigt tycker jag. Tänk en fin sommardag, vilken grej! Fast om man ska göra sånt bör man kanske veta hur man gör vid en punktering... Å ni vet ju ungefär hur bra jag är på det sånt. 

Kommer ni ihåg när jag skulle ut med MTB:n för nån vecka sen och helt misslyckades med cykelpumpen. Till mitt försvar kan jag säga att det var fel adapter/munstycke eller vad det heter som satt på, och jag visste inte ens att just den där pumpen hade olika sånna. Hur som helst gick Lars igenom det med mig igår, så nu bör jag iaf kunna klara det! Haha.

Tillbaka till punkteringar. Tillsvidare kör jag på att ha med mobilen och ringa efter hjälp om det skulle behövas... Inte så värst proffsigt va?! Men men, en sak i taget. Jag ska ta och lära mig det där också.

Nu är vi snart framme vid midsommarafton hörrni! Härligt med en extra ledig dag ihop med familjen. Det är också rekreation på sitt sätt. Jag har inte träffat syskonbarnen på flera veckor, vilket är ovanligt, så det ska bli himla skoj. Dessutom som grädde på moset så kommer lillstrumpa (min yngsta syster) och hennes Lars också att vara hemma. Ju äldre jag blir desto mer vill jag ha familjen nära. Jag trivs som allra bäst när vi är tillsammans allihopa. Sen vill man ju såklart andas lite enskilt också förstås för att uppskatta de gemensamma stunderna ännu mer. 

Kommentarer