Åsså var det ju det där med helgen

Minnet från helgdagarna har redan börjat blekna när tisdagsmorgonen gryr. Bilderna påminner mig om härliga sommarstunder idag när morgontemperaturen "bara" är uppe i 14 grader och jag får ta på mig en kofta på väg till jobbet.

Ännu en helg med både lördag och söndag vid jetskistugan. Chill, käk och köra!

Jag har börjat läsa En man som heter Ove. Jag är en riktig boknörd, med i en pocketbokklubb och dessutom har jag ett storytel-abonnemang så att jag kan lyssna obegränsat på ljudböcker. För rätt länge sen fick jag den här pocketboken i min brevlåda men då både facebook och instagram översvämmades av den så blev jag liksom lite anti. Ganska typiskt mig. Måste vara nåt jag ärv av min farbror Hunke. (Om Sverige spelar mot Ryssland i hockey-VM så hejar han på Ryssland bara för att vara lite tvärtemot...)

Hur som helst, i söndags när jag skulle åka ner till stugan så ryckte jag med en bok från hyllan och det råkade bli den här. Jag läste 43 sidor och skrattade hela vägen fram till sista raden på kapitlet, då började tårarna rinna. Boken är både rolig och sorglig, precis som alla säger. Ta vara på dagarna. Du vet aldrig hur många du får.

Kommentarer