Dagens failure

I söndags "köpte" jag en cykel. Eller rättare sagt, jag bytte den mot en påse röd Polly som kostade mig 22 kronor på Statoil. Cykel behövde lite fix och ett lås. Igår shoppade Lars det till mig och vi åkte dessutom i väg för att pumpa däcken. Så jag var ruggigt pepp på att cykla till jobbet nu på morgonen.

Nya lilla lila hojen och jag, på väg för att pumpa däcken!

Jag kliver upp och ser att det är blött på marken. Jag Tänker att det varit trevligare med sol, men att man inte kan få precis allt man önskar. Jag packar ryggsäcken med matlådor, kavaj och skor att ha på jobbet. När jag öppnar ytterdörren för att gå ut inser jag att det spöregnar ute. Mitt regnställ ligger i garaget som tyvärr inte är på gångavstånd i spöregn... Att ta bilen till garaget och hemigen för att sen cykla till jobbet känns inte aktuellt så jag kör till jobbet...

Kommentarer

Anonym sa…
Hahaha, så det kan bli :-) / mamma