Dagens middagstips

Att jag är ett stort fan av mat som är god men som går snabbt att tillaga är nog ingen nyhet för er. Jag uppskattar att ca 90 % av den mat jag gör tar max 20-30 minuter från att jag öppnar kylskåpet till maten står på bordet. Jag vill äta råvaror som är goda, rena och fräscha. Snabbmat på mitt sätt. Inga halvfabrikat.

Gårdagens middag hemma hos oss. Snabbt, gott och enkelt att laga!

Mitt middagstips till er blir det vi åt igår, nämligen panerad rödspätta. Superenkelt! Vispa upp ett ägg med en gaffel. Blanda mandelmjöl, salt och citronpeppar på en tallrik. Vänd fiskfileerna först i ägget sen i mjölet och stek i smör. Till det serverar du förslagsvis de grönsaker hushållet för närvarande kan erbjuda. Jag kokade broccoli och la upp plommontomater och avokado. Mums!

Kommentarer