Distanspass

Jag hade egentligen inte planerat för löpning igår men när solen tittade fram på eftermiddagen så kom suget. Jag var färdigjobbad vid 18 och då var det superfint väder så jag bestämde mig för att sticka ut! Av bilder att döma så var det höst igår hemma i Östersund men här i Umeå kunde jag njuta av en fin sensommarkväll.

Glad och nöjd efter ett bra kortdistanspass

Måndagens intervaller kändes inte av i benen utan jag kunde hyfsat pigg jogga ut till Röbäck. Jag vände vid vägkorsningen och tryckte på i några kilometer på vägen tillbaka. Jag tyckte att kroppen svarade riktigt bra där ett tag.

Det känns som om det är läge att få in några distanspass nu med inslag av fartlek så att jag vänjer mig vid att springa på. Jag tycker att det lätt blir tufft mentalt att genomföra distanspass/tävlingslopp när man kört mycket intervaller. Man blir ju så van vid att få stanna och vila... Så trots att gårdagens pass blev förhållandevis kort (6 km) så är det bra träning inför kommande tävlingar.

Otroligt seriös fotosession vid Tegsbron...

Passet i siffror: 6.0km, 30:14min (5:02)
Uppvärmning snitt 5:19 min/km, snabbdistans 2 km med snitt 4:38 min/km och nerjogg i 5:05 min/km.


Kommentarer