Jakten på ökad rörlighet - dag 8 av 14

Igår fotade jag några av övningarna som jag alltså ska göra två gånger varje dag i två veckor. Det är både statiska och dynamiska övningar och mycket att hålla reda på. Spänna, slappna av. Räkna till två, fem eller trettio. Positioner på fötter, knän och höft...


Efter en vecka börjar rutinen sätta sig och jag behöver inte läsa på pappret hela tiden, som jag gjorde de första dagarna. Jag följer programmet exakt enligt pappret när jag genomför det hemma på min yogamatta. Vardagar gör jag en omgång på jobbet och då har jag modifierat övningarna lite så att alla kan göras stående. Det är liksom lite meckigt att i kavaj, blus och finbrallor börja kravla runt på golvet på lunchen. Såklart skulle jag kunna byta om, men det känns lite överkurs och då är risken att det inte blir av, om jag har för mycket att göra. 

Kommentarer