Tävlingsveckan inleddes med ett distanspass

Just nu känner jag att jag behöver få in några distanspass så att kropp och knopp ställer in sig på att springa utan stopp hela tiden. Det är nåt jag brukar få problem med när jag kört mycket intervallpass, jag vill liksom stanna och vila hela tiden...


Så, tävlingsvecka och allt, vad kan passa bättre än att inleda med just ett distanspass. Det gjorde jag igår. Måndagsklubben blev inställd så det var bara att ut och nöta på egen hand. Strax under 9 kilometer avverkades med det upplägget att jag joggade upp till Lillsjön och utan att stanna direkt höjde tempot runt sjön. Jag tog mellantider så att jag skulle kunna avläsa tempot på passets tre delar; uppvärmning, snabbdistans och nerjogg. Men allt avverkades i ett svep.


Benen kändes hyggligt återhämtade efter lördagens terrängäventyr. Lite tunga men inte alls så farligt som jag trodde. Passet i helhet blev 8.74 km, 46:06 min (5:16), varav delarna;

1. 3.09 km, 17:06 min (5:32)
2. 2.58 km, 12:38 min (4:54)
3. 3.07 km, 16:21 min (5:19)

Kommentarer