Veckans träning

Mån: Banintervaller 4x1000m, 5x100m, tot löpning 12.4km + bålstyrkepass
Tis: Distanslöpning fartlek 6km, 30:14min (5:02) + helkroppsstyrka superset
Ons: VILA
Tors: Backtabator löpband x 4, lutning 2-6 + bålstyrka
Fre: Cykel 55min + simning 55min
Lör: Långpass löpning terräng ÖSK 22.63km, 2:29:58 (6:38)
Sön: VILA

Ännu en vecka kan läggas till handlingarna och nu är jag på allvar nära lite tävlingar igen. På lördag som kommer ska Vasastafetten nere i Dalarna avverkas. Jag har ingen aning om vilken sträcka jag får men det vore kul att mäta formen mot 2011 och 2012 och återigen få ta sig an den tionde och sista sträckan in till målet i Mora. Loppet går i Vasaloppsterrängen så det är inte min favoritarena precis, jag föredrar ju asfalt, men jag kommer att försöka kämpa på ändå såklart. Eftersom Tjejmilen och Lidingöloppet inte ligger särskilt långt bort så kommer jag att träna på i stort sett som vanligt under veckan. Nåt topplopp på lördag förväntar jag mig inte kunna prestera alltså. Det kommer att vara en ganska nertränad och halvsliten Sara men så får det bli med tanke på att jag ska börja släppa på träningen först under veckan därpå. Jag ska försöka ha kul i varje fall och sen får vi se hur långt det räcker.

Kommentarer