Måndagsklubb med liten supporter

Ha! Ni trodde kanske att vi ställde in klubben i måndags, men det gjorde vi inte! Vi körde tvåhundringar, som enligt Ida skulle vara väldigt formtoppande och bra för mig... Maria var på tjänsteresa den här gången men i stället fick vi förstärkning av Lina, vilket var bra. Dessutom hade vi en liten supporter, eftersom coach Ida hade med sig dottern Vera. De hejade friskt på Lina och mig.

Upplägget som Ida presenterade var såhär:

5 x 200 meter med 30 sek vila
Serievila 1 min
5 x 200 meter med 30 sek vila
Serievila 1 min
5 x 200 meter med 30 sek vila

För att spara på mina ben så mycket som möjligt så tog jag bilen till och från Hofvallen där här gången och körde en kort uppjogg och nerjogg där. Det resulterade i att jag totalt bara sprang drygt 5 kilometer den här gången, vilket kändes som en alldeles lagom inledning på Tjejmilen-veckan! Jag höll igen lite på intervallerna också och försökte tänka mer teknik än fart för att inte bli för stum. Jag låg på snittider mellan 3:25 - 4:00 ungefär. Lite olika hur jag stoppade klockan tror jag.

Kommentarer