24MX Supercross på Tele 2 Arena - eller så laddar man för Hässelbyloppet

Då var man hemma igen efter helgen och det är dags för en kort tillbakablick. Hur loppet gick får jag återkomma till när jag har smält det ett tag till. Vi tar resten så länge. Lagom lägligt till Hässelbyloppet så hittade sambon biljetter till supercrossen på Tele 2 Arena, som gick av stapeln i lördags kväll. Kunde det bli bättre? Vi drog dit och kikade och käkade. Avkopplande kvällen före tävling, men också riktigt spännande. Jag är inte så insatt i crossåkning men jag är allmänt sportintresserad, och det räcker gott för att ha behållning av att åka på ett sådant här evenemang. Ju längre kvällen gick desto mer insatt blev jag i varje heat. Smidigt också att man kunde följa allt via nätet samtidigt och på så sätt hålla koll på hur många varv som återstod och hur åkarna låg till.

Ett tips om du ska till Stockholm (med bil) bara för att gå på något i Globen eller Tele 2 Arena - bo på Scandic Alvik! Vi hade inte bott där tidigare men jag hade fått en rekommendation. Parkering är gratis utanför hotellet, så du betalar bara för själva boendet som är förhållandevis billigt mot en övernattning i innerstaden. Hotellet är nyrenoverat och fräscht, och det bästa av allt är att Tvärbanan som tar dig till Globen går alldeles runt knuten. Bra val denna gång då vi inte skulle ut på stan alls. Kan varmt rekommenderas!

Kommentarer