30 BÄSTA! - här kommer min lista


Jag verkligen älskar listor av alla de slag - som ni säkert har uppmärksammat vid det här laget?! Det är ett kul sätt att få veta mer om och och på sätt och vis därför lära känna bloggaren bakom kamera och tangentbord lite närmare. Därför hänger jag på bloggtrenden just nu med topp-30-listan. Här är mina 30 favoriter just nu:

Löparsko: Jag byter skofavorit som andra byter underkläder - just nu inov8 f-lite

Macka: Även min matvanor förändras ofta - just nu något så enkelt som en ostfralla med rikligt med smör och cognacsmedwurst

Sportbh: Nike (osäker på vad modellen heter), jag har flera stycken i olika färger...

Resa: Varsomhelst där det är varmt och jag får ligga stilla och koppla av

Champagne: ...dricker sällan alkohol och har därför noll koll på vad som är bra...

Shapetights: Jag har ett par kompressionstights från 2XU, men det är ju inte samma sak väl? Gillar dem inte såvärst

Juice: Dricker sällan "vanlig" juice men kan då och då göra egen med frysta hallon, spenat, lime och vatten

Podcast: Träningsglädje Talks och Marathonpodden. Men ligger rejält efter. Måste lyssna ikapp

Skida: Åker längd på madshus och utförs på K2, men skulle behöva nyinvestera dubbelt upp till vintern... suck

Hösttights: Har inga särskilda tights för hösten utan lägger till underställ vid behov

Tesort: Ja alltså, jag dricker mest kaffe......

Vatten: Helt vanligt från kranen fungerar fint för mig

Bil: Jag kör en volvo c30 (första årgången). Jag brukar beskriva den som en liten, sportig, kärringbil - vilket passar mig som är en liten (163 cm), sportig kärring!

Gilty pleasure: Nä, eller vaddå? Gilty? Jag kommer inte på något. Jag har sällan dåligt samvete och definitivt inte för något jag valt att göra/äta/dricka

Skidsockor: Allt i ull

Efterrätt: Många andra som svarat på den här listan har skrivit att de inte gillar efterrätter. Men hallå vad är det med folk? Skämt och sido, jag älskar iaf efterrätter. Gärna en smulpaj, en mousse, eller något med fräscha bär. Åsså vispgrädde såklart. Det funkar till allt!

Väst: Reflexvästen - såhär i hösttider! Ett självklart svar

Myströja: En grå hood från nike - vilken som helst av de 3-4 stycken som finns i byrålådan...

Pasta: Äter sällan "riktig" pasta, men när vi pratar spaghetti och köttfärssås här hemma menar vi sjögrässnudlar

Träningslinne: Använder sällan linne eftersom jag lätt får skavsår under armarna, men favoriten just nu är ett klarblått dry-fit från nike

Värmeplagg: Sådana där tunna dunjackor som man kan ha som de är eller under en skaljacka. Jag har tre stycken - lundhags (svart), peak performance (ceriserosa) och adidas (gul/rosa) - alla köpta på nätrea - en om året sedan 2011

Frukost: Helgfrukost med ALLT - hembakt bröd, bacon, äggröra, färska bär, ryst yoghurt med diverse frön, kanske en bit grapefrukt, pannkakor med grädde och smält choklad.... och KAFFE såklart

Hörlurar: In-earlurar till vardags (för att lyssna på ljudböcker och prata i telefon) och sådana där utanpåliggande när jag tränar, har ett par från urbanears och andra från wesc

Gymskor: Nike free fit

Reflexväst: Jaha, jag som svarade reflexväst på frågan där uppe om väst... äsch då. Vad som helst bara den syns

Jeans: Ska vara mjuka och sitta som en smäck - märke spelar mindre roll. Just nu är favoriterna ett par svarta från ZARA, som jag brukar ha på jobbet

Pannband: Ja gärna när jag springer, eller under hjälmen när jag cyklar

Lax: Jag älskar lax i de flesta former

Träningsapp: Ultratimer

Löparjacka: Newline imotion

Tips på fler listor:
Träningsglädje
Uppochhoppa
Elna
Helena

Kommentarer