I VÄNTAN PÅ NÅGOT GOTT

Nu har jag gjort det igen. Klickat hem en uppdatering av löpskogarderoben alltså. Som om jag skulle behöva det tänker du kanske, men faktum är att det finns en liten liten lucka där som faktiskt inte är helt fylld. Det är vinterskor. Jag har ett par inov8 trailroc som har grov sula och som går finfint på snö, och sedan har jag ett par metalldubbade icebugs som förvisso greppar riktigt fint på is, men som mina fötter och ben aldrig har gillat. De är så hårda i både tyg och sula att jag får ont både här och var. Redan förra, och kanske även förrförra vintern var jag inne på att skaffa ett par nya med metalldubb, men utan att jag hittat riktigt rätt.

Men så nu. I år har jag ju kärat ner mig ganska rejält i inov8 sedan jag köpte mina f-lite 219, som hängde med mer eller mindre av en slump för att de var billiga. Fjolårets trailroc gillar jag inte alls lika mycket, men jag undrar i ärlighetens namn om en del av det har med färgen att göra?! Jag vet inte. Hur som helst har jag precis klickat hem ett par inov8 oroc 280. Förväntningarna är skyhöga. Tur att outnorth.se har både bra priser och snabb leverans. Håll tummarna för att de sitter som en smäck och greppar bra, för nu minsann ska det springas i vinter!

Kommentarer