SUNDAY ONCE AGAIN

Nu sitter jag här igen med näsan i kurslitteraturen. På torsdag är det deadline för höstens stora inlämningsuppgift och sedan återstår "bara" en tenta. Det har varit riktigt kul att återuppta studier efter fyra års uppehåll, så kul att jag satsar på att få fortsätta med en kurs även till våren. Tyvärr missade jag att anmäla mig i tid, men fick iväg en försenad sådan idag. Nu håller jag tummarna för att jag får plats. Jag har på riktigt snöat in på det här med kommunikation och vill därför gärna läsa vidare.

Jag har pysslat lite med bloggdesignen idag också. Jag älskar egentligen hur min blogg ser ut, men nu är det höst och det känns som om det är dags för en förändring igen. Jag är inte klar men studierna måste prioriteras först, så tillsvidare får jag hålla tillgodo med en "hösttouch" i väntan på nya tider. Förutom studier väntar även löpning med min vän Ida i eftermiddag. Jag ser fram emot att få tassa på en längre runda och surra bort någon timme. Jag har saknat kompislöpning senaste veckorna så jag ser verkligen fram emot detta.

Förresten, jag måste få tipsa om världens bästa söndagsfix! Ska man ändå sitta still så kan man snabbt piffa upp tillvaron med snygga naglar. Klipp ner dem korta och dra på en schysst färg. Sedan på med överlack. Jag använder Seche Vite som torkar det färgade lacket på ett litet kick, blir högblankt och gör att lacket sitter länge. Efter en vecka drar jag på ett nytt lager överlack vilket gör att jag bara behöver lägga tid på att lacka om naglarna varannan helg. Toppen! Jag gillar att saker ser bra ut, men jag ogillar att lägga tid på att få saker att se bra ut. Om ni förstår hur jag menar?!

Kommentarer

Helena sa…
Det blev jättesnyggt! Både blogg och naglar! Jag måste sluta bita på mina naglar...gillar ju lack:-)
SARA BORG sa…
Helena: Ett tips är att gå till salong och få dem lackade med någon form av gel. Jag har uppfattat på andra nagelbitare som att det är riktigt bra. Gelén är hård, så det verkar svårare att bita + att den sitter 2-3 veckor. Min syster jobbar på Parelle så hon brukar ibland få naglarna lackade av sin kollega Frida, som är den som jobbar med detta där. Kanske värt att testa?