HÖSTLISTAN

Förra året florerade en list-utmaning i bloggvärlden som gick under namnet "Höstlistan". Häromdagen när jag gick igenom mitt bloggarkiv så hittade jag inlägget från förra året och tyckte att det skulle vara lite kul att göra en lista också för 2015, så här kommer årets version!



1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Ja det gör jag. Jag älskar känslan av nystart och årstidsväxlingarna är perfekta för "att vända blad". Jag tog en liten promenad igår kväll och det kändes verkligen att det var höst i luften.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Gissningsvis mina svarta shapingjeans från H&M. Det är nog det skönaste vardagsplagget jag har ägt, de känns ungefär som att ha på sig träningstights och den känslan gillar en ju...

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Som nu fast ändå inte. Jag har läst igenom ett trettiotal blogginlägg från september 2014 och inser att jag sprang en del just då. Efter att ha cyklat mycket under sommaren drog jag igång en liten löpar-satsning från den 1 augusti och under hela hösten. På jobbet gick vi igenom en stor förändring som mynnade ut i att jag fick ett erbjudande om en ny tjänst, den jag har idag, och klev på den vid årsskiftet.

4.Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag jobbar med kommunikation och ledarskapsutveckling, vilket är otroligt roligt. En kan säga att min tjänst har två delar, den ena består av egna kommunikatonsuppdrag/arbetsuppgifter, där jag har övergripande ansvar för koncernens intranät, medarbetartidning och nyhetsbrev. Den andra delen består i att vara en stödfunktion för våra chefer, främst inom kommunikation men också andra frågor.

5. Vad ska du köra på för cykel i höst?
Det kommer att vara tre hojar som får rulla lite extra. Dels cykelpendlar jag gärna till och från jobbet, vilket jag gör på en gammal tanthoj. Jag har bara ca 3 kilometer enkel väg så jag cyklar i mina vanliga (arbets-) kläder. Gissningsvis kommer därefter nya pärlan (MTB Specialized Rhyme) att vara den som oftast plockas fram. Hösten för min del brukar bestå av mer lek och avslappnad träning än under sommaren då jag normalt har tävlingar att fokusera på. Nu är det go-with-the-flow, och flowet skriker skogsstig just nu, men jag tror även att min grusvägsfavorit (MTB Specialized Fate) kommer att plockas fram en hel del den också.

6. Vad lyssnar du på för musik just nu?
Jag lyssnar inte så mycket på musik men det händer att jag spelar en lista som jag hittat på spotify med gamla, svenska schlagers... Fast igår kväll efter min lilla prommis så sökte jag på "höstlistan" på spotify och fick upp några alternativ. Tryckte på en på måfå och hade den på när jag lagade mat. Den var inte så tokig.

7. Tänker du resa någonstans i höst?
Jag hoppas på en vecka i solen. Jag återkommer i frågan när jag har övertalat sambon. Utöver det reser jag varje vecka i jobbet (inom Sverige) och i slutet på september åker vi över en helg till Åre tillsammans med delar av familjen.

8. Tre senaste loppen/tävlingarna?
Jag har ju inte tävlat så mycket i år så först var jag inte säker på att jag hade tre lopp ens. Men jo, bakifrån sett blir det om jag kommer ihåg rätt Vasastafetten (löpning), Cykelvasan (cykel) och Indalsledenloppet (löpning).

9. Vad är bäst med sommaren?
Att det är varmt så att jag slipper ha strumpor i skorna. Jag gillar sommarskor väldigt mycket. Höstskor gillar jag i princip inte alls.

10. Vad är sämst med sommaren?
Jag kan inte riktigt komma på något dåligt med sommaren. Vad skulle det vara?

11. Senast köpta cykelpryl.
Pryl och pryl, jag har just köpt en ny cykel!

12. Ditt bästa träningstips inför hösten?
Här måste jag svara samma som förra året känner jag. Hösten är perfekt för mysträning tycker jag. Man kan lägga prestation åt sidan och de riktigt tuffa kvalitetspassen kan få vänta ett tag om man vill. Tävlingssäsongen om man satsar på löpning eller cykel ligger ofta ganska långt bort och nu kan man passa på att i stället lägga en bra grund att stå på. Att träna ute i den friska luften är perfekt, även om det börjar bli mörkt. Kom i håg reflex. Smyg in mera styrketräning om du vill in i värmen.

13. Hur ser du på framtiden?
POSITIVT - allt kan alltid bli bättre!

Kommentarer