HEJ NOVEMBER (det här händer på bloggen)


Tänk att det redan är november! Jag tycks aldrig upphöra att förvånas över tidens gång. Var det inte nyss det blev september och hösten gjorde entré? Så känns det för mig. Nu kan en inte annat än inse att snön och vintern snart kan knacka på dörren. Inte för att det gör mig ledsen, tvärtom. Efter att ha knåpat ihop min vinterträningslista förra veckan så har suget krupit sig på alltmer. 


Idag var jag ute och goggade en lite längre runda än min vanliga femkilometare. Jag var ute i höstig blåst i nästan en och en halv timme och hann således lyssna igenom ett par poddavsnitt. Jag gick och tassade fram på en runda som går mot Odensala, Spikbodarna och ÖSK där det är mycket skog och ensamhet, precis det jag söker just nu för att koppla av och andas. Jag lyssnade, tog in, reflekterade, analyserade och tog en del beslut. Dessutom så fick jag en del idéer till bloggen utifrån de frågeställningar som diskuterades i poddarna. Först så var jag väldigt ambitiös och tänkte att jag ska skriva om allt under veckan som kommer, men vis av erfarenhet så vet jag att livet många gånger kommer emellan min ambition och vad som är görbart. Därför ger jag mig själv november som tidsram att skriva på dessa rubriker. Häng med på resan vettja och sno gärna rubrikerna till din egen blogg. Kom i håg att tipsa mig med en kommentar här så att jag kan läsa hos dig, det skulle vara riktigt kul.

- Löpningen - vad ger den dig?
- Mina bästa poddtips!
- Vad kan vi motionärer lära oss av eliten?
- 10 bra saker med november
- Så får jag in motion i vardagen

Kommentarer