NU ÄR VI PÅ GÅNG

I morse tog jag lite sovmorgon, eller ja, det gjorde jag egentligen inte. Jag har klockan ställd på åtta på helgen och så även i morse, men jag låg kvar i sängen till strax efter nio. Så att jag tog en segmorgon kanske är ett bättre uttryck. När jag precis skulle till och äta frukost fick jag ett meddelande från Ida som ville ut och gågga. Klart som sjutton att jag ville med! Jag svepte en kaffe och några skedar chiapudding och bytte om. Vad kunde passa bättre än lite fysisk aktivitet innan min "köjjdag" i soffan skulle börja? 


Så härligt att vi är igång igen. Jag efter skada och Ida efter barnafödande. Nu ska vi sakta men säkert tillbaka till löpningen. Att det gäller att skynda långsamt gäller oss båda. Jag behöver bli starkade i kroppen för att klara av att springa som jag vill. Men attans bananer vilken halka det var idag hörrni! Vi fick trippa försiktigt och det kändes tryggare när vi tassade fram än när vi gick. Vi växlade gång och tass vid varje lyktstolpe, ett upplägg som jag tror fungerade bra för oss båda. Jag har ju kunnat tassa lite längre nu men kände förra veckan att det blir lätt att jag skyndar för fort. Jag vill för mycket helt enkelt. Så jag bestämde mig den här veckan för att backa bandet lite och promenera mera för att inte riskera något i onödan. Nu ser jag fram emot en vinter med lugn grundträning. Löpning och längdskidor. Jag kollade lite på nätet idag på längdpjäxor faktiskt. Jag ska ju börja åka klassiskt så jag måste köpa lite grejor.

Kommentarer