LJUSET HÖRRNI, LJUSET!

Förra veckan var jag på vift så då tänkte jag inte på det, men så i morse när jag steg utanför dörren strax före sju så var det ljust. Helst sanslöst ljust. Jag kan inte med ord beskriva känslan som spred sig i min kropp av att dagsljuset är tillbaka på riktigt, det nästan bubblade.

I morgon är det ny månad, mars, och vårvintern kommer att göra entré på allvar. Jag ser fram emot härliga helger med pulkaåkning, korvgrillning, längdskidor och cykling i vårsolen under både mars och april. Ungefär så som jag fick en försmak av i helgen som gick. Dessutom går vi mot sportlovsvecka. På lördag packar vi in oss i bilarna och styr mot Sälen. Som jag längtar!

Igår satte jag mig ner i fem minuter och öppnade skrivboken där jag vid årsskiftet präntade ner min önskelista för året. Tidigare har jag bara tittat på den en gång per år men nu tänker jag att jag behöver påminna mig själv oftare. Det är rätt häftigt ändå för jag kunde redan checka av några punkter. Det blir lätt så att så snart en fått på pränt vad en verkligen vill så blir det så nästan av sig själv. Det svåra är att veta eller våga uttala sitt mål. Att sedan göra kan faktiskt vissa gånger vara enklare. Jag skrev förresten också ner några punkter på en blank sida igår, som jag känner att jag behöver öva på i mars för att förhoppningsvis etablera en vana. En sådan sak var att tänka positiva tankar direkt när jag vaknar. I vinter har jag varit tröttare än vanligt på morgnarna, eller i varje fall upplevt det så, men jag inser att det kanske varit min inställning som inte varit på topp. Jag började med det här i förra veckan och nu ska jag fortsätta att öva på detta. Jag tycker redan att jag känner skillnad på mitt humör faktiskt.

LÄS OCKSÅ: En chans att börja om


Fantastisk vårvinter förra året. Här var jag ute på ett härligt löppass till Paradisvägen hemma i Brånan

Kommentarer