EFFEKTIVITETSVINSTER

Inget ont som inte har något gott med sig, eller hur? Jag skrev ju i morse om alla de här myrorna som flyttade in i min kropp förra veckan och att det kom en hel del bra ur det.

En superb grej av allt det jag tog mig för i hemmet var att jag igår eftermiddag bakade tunnbröd, eller spisbröd som det väl egentligen kallas när en gräddar dem på spisen. Jag har liksom tänkt rätt länge nu att de inte funkar längre hemma hos oss eftersom L helst undviker mjölkprodukter och mitt recept, som jag förvisso redan modifierat en gång, innehåller filmjölk. Nu var det så att jag fick för mig att testa ännu en justering av ingredienser så att jag bland annat bytte ut den där filen mot kokosmjölk, och vet ni vad? Det blev faktiskt riktigt gott. Jag lovar att lägga ut receptet vid tillfälle så att ni andra som letar mjölk- och glutenfritt kan testa. Tills dess kan ni söka upp filmjölksvarianten genom att skriva tunnbröd i sökrutan här på bloggen!

Kommentarer

Ska söka det vanliga på filmjölk och väntar spänt på det med kokosmjölk!
Anonym sa…
Hej,

har du sett att hanna på metromode har många tunnbrödsrecept utan varken mjöl eller mejeriprodukter.

http://hanna.metromode.se/2015/05/23/nypontunnbrod-utan-gluten-raffinerat-socker-mejeriprodukter-och-agg-onskeinlagg-steg-for-steg-veganskt-brod/

Petra