MÅNDAGSLISTAN PÅ EN SÖNDAG

Ny vecka, nya möjligheter! Ja, i morgon alltså. Men för mig läggs grunden för en riktigt bra vecka alltid på söndagen. Anna startade förra veckan med en måndagslista och jag tycker att det är så bra det här med att satsa på att starta veckan med en positiv känsla. Det blir inte alltid som en tänkt sig men att ha en plan, en dröm eller en förhoppning är sällan fel. Det här är mina förhoppningar för veckan som kommer. Vilka är dina?

1. Vad ser du fram emot den här veckan?

Efter att ha varit på sportlov, som i sig har varit helt fantastiskt, så längtar jag faktiskt efter vardag hur knasigt det än låter. Jag längtar efter mitt morgonkaffe på kontoret och en helt vanlig arbetsdag vid datorn. Sedan längtar jag efter att cykla. Det bara måste jag få in den här veckan, tillsammans med mera längdskidåkning (oooo jag är så frälst just nu) och löpning. På tisdag har jag kiddosarna och då ska vi såklart hitta på något kul, inte helt klart vad ännu, och på fredag har jag skojsigt jobb i Sundsvall på gång.

2. Vad ska du äta i veckan?

Det blir mycket gottigt grönt. Återigen, efter en vecka i sportlovsstugan med både hemlagat och restaurang så känns det på många sätt bra att landa in i sitt eget kök, att ha tillgång till fler kryddor och att kunna laga sina favoriträtter. Jag tänker mig broccoli fräst i olivolja, sambal oelek och flingsalt med färsk lax, mums.

3. Vad bär du med dig för bra minne från förra veckan?

Världens bästa sportlov förstås! Alla mil på längdskidor, att fått ha familjen nära. Att jag för en gångs skull faktiskt tyckte att badhus var roligt. Alla skratt. Frisk luft och ren energi rakt in på kontot.

4. Vad vill du försöka göra mer av i veckan?

Cykla. Det har jag visst skrivit redan. Jag har längtat efter att få hoppa upp på den där cykeln nu ett tag och i veckan bara måste det blir av. Jag hoppas på hyggligt väder med en temperatur runt nollan, solsken och helst ingen eller svag vind. Det vore ett riktigt drömscenario.

5. Vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?

Glädje!

Grönt är gott (för både öga och mage)! Nudelwok med kyckling, ägg, kålrot, broccoli, zucchini och paprika

Kommentarer