Fredagsfysen

Som jag hade sett fram emot det inplanerade löpbandspasset med lillstrumpa. Så pass att jag laddade hela dagen genom att jobba i träningskläder. Jag var i så rätt stämning. Det är superkul att sakta men säkert smyga igång lite försiktigt med löpningen igen och än så länge så känns det hyggligt i vänsterbenet.

Emma startar intervalltimern med det pass hon hade förberett. Jag kommer varje gång utan att veta vad som står på agendan och det är både pirrigt och roligt

Löpbandspasset med Emma

  • Uppvärmning 10 min; jag gick 5 min och joggade 5 min
  • Intervallblocket; 12 x 1 min med 30 sek ståvila, jag startade på 5:30min/km och ökade med 15 sek efter varannan intervall. Sista enminutaren kördes i 3:56-tempo, även kallat Ida-tempo*
  • Nerjogg 10 min

* Ida-tempo = en hyllning till min fina vän Ida som sprang milen under 40 minuter i torsdags 

Kommentarer