Spanat in Högbo MTB-arena

Den här veckan bor jag i Gävle-trakten för att jobba i Valbo, Västerås och Sundsvall. Det är perfekt att utgå såhär lite från mitt i och kunna ha basen på ett och samma ställe. 


När jag är på tjänsteresa blir det ofta många timmar jobb, ofta till sent inpå kvällarna, lika bra att passa på liksom, men självklart försöker jag ta pauser. Det är viktigt både för kroppen och knoppen att röra på sig och andas friskluft. Det behöver absolut inte vara träning men att komma ut åtminstone tio minuter en kvart om vädret tillåter är skönt.

Vid en sådan paus mellan föreläsande på jobbet och knappande på datorn så passade jag på att svänga förbi Högbo och brukshotellet. Jag har varit i krokarna ett par gånger tidigare. Dels svängde Lars och jag in förra sommaren för att kika och sedan tog min chef med mig en gång på en cykeltur som bitvis gick på Högbos MTB-leder.


Jag följer Högbo på Facebook och har sett att de verkar ha uppgraderat och byggt ut en hel del sista året. Deras webbsida är snygg och pedagogisk med filmer, kartor och informationstexter så nu var det betydligt lättare att förstå var de olika lederna startar, än jag upplevde det då jag och Lars var där förra året och knatade runt lite vilsna.



Nu har jag spanat in några längre röda banor som jag är nyfiken på att köra. Kanske redan nu till helgen eller också längre fram i sommar, vi får se. Jag var och tittade på var de börjar, vid startplats Kolis, och ser med spänning fram emot att utmana mig själv lite mera på stig.

Kommentarer