Vardagsglimtar från en vecka i Umeå

Eftersom det här är en blogg som till största delen handlar om ett rörligt liv så kan en säkerligen lätt få för sig att jag är en väldigt rörlig människa. Med rörlig menar jag inte vig i just det här fallet utan att jag skulle vara en människa som rör på mig mycket. 


Det stämmer sällan även om jag blivit bättre på det här med vardagsmotion sedan vi flyttade till hus. Då kommer det rörelse på köpet kan en säga. Sedan har vi det här med träningen. Idag är det söndag och jag har varit på tjänsteresa den här veckan, som jag är nästan alla veckor, och hittills har jag tränat två gånger. Jag är inte superförtjust i ordet "vardagspussel" - varför vet jag inte - för egentligen säger det ju ganska mycket om vad det handlar om. För mig är det i varje fall viktigt att få ihop livet, och träningen är förvisso en viktigt del men så länge jag får till två till tre pass på en vecka så räcker det för mig som en glad motionär.

Standard jobboutfit, en stretchskjorta och ett par lite lösare byxor ("slacks"), bekvämt och snyggt! 

Den här veckan har jag varit på resa, närmare bestämt till Umeå. Jag går introduktion till min nya tjänst som jag börjar på officiellt den 1 september, även om jag har smugit igång lite redan i några ärenden. Veckan i Umeå har varit för att gå bredvid Åsa, vars ansvarsområden jag snart ska ta över. När jag är i väg såhär så försöker jag jobba på ganska många timmar per dag för att få ut så mycket som möjligt när jag ändå är på plats, men jag försöker också ta mig tid att göra något som jag inte har möjlighet till hemma eller sällan gör i min vanliga vardag. Den här veckan fick det bli en kväll på ikea där jag köpte lite grejor för att kunna fixa i ordning min arbetsplats hemma. Jag lovar att visa dig hur det blev senare.

Min utsikt från hotellrummet på 11:e våningen. Jag bodde på Comfort Hotel Winn i princip mitt i stan, som vi har företagsavtal med. Det är ett fint hotell men som tyvärr inte har något eget gym. De erbjuder istället rabatterat inträde till ett stort gym i samma hus

Umeå bjöd på dimmiga och svala morgnar men soliga och varma dagar. Jag hade fått med mig en poncho (hurra för höstkänslor så att en får ta fram lite stickat igen) och den satt fint till och från jobbet. En kväll hoppade jag i jeansskjorta och gick på uteservering och käkade middag med Therese, en kollega, sista restaurangmiddagen ute för i år kanske?

Kommentarer