Klot i arbetshörnan

Det här med att ha sina klot alldeles nära sin nya favoritplats i huset, det har visat sig vara en sådan där riktig höjdare. Nu är det egentligen min arbetsplats som flyttat in hos kloten och inte tvärtom, men du förstår grejen. 


Att se dem varje gång jag lämnar datorn för att hämta vatten, kaffe eller gå och fixa med något annat, gör att jag ofta lyfter dem på ett eller annat sätt. Det är inget jag klassar som träning egentligen utan mera vardagsmotion eller vardagsrörelser.

5 sätt att klota till vardags:


  • Jag ska till köket och bär med mig ett klot dit i höger hand. På vägen tillbaka tar jag klotet i vänstern
  • Jag har bloggtorka och tar en skrivpaus med att göra fem marklyft med tyngsta klotet
  • Jag måste kissa. Bär med mig det minsta klotet ovanför huvudet på raka armar till toaletten (och tillbaka)
  • Jag kommer på mig själv med att ha suttit länge på pallen i stället för att stå och jobba. Dags att pausa med fem swingar
  • Jag tittar mot fönstret för att kolla in vädret. Får syn på kloten i ögonvrån och tänker att det alltid finns ett tillfälle för att klota, typ nu, och river av fyra enarmsrodd med vardera arm


Mina klot är inte bara bra, de är snygga också! Jag köpte dem för flera år sedan på Rusta och är nu sugen på att kolla in om de har tyngre varianter också. Jag skulle gärna komplettera med en 32:a eller något liknande

Kommentarer

Hanna sa…
Vilka bra tips på att få in styrketräning utan att göra någon grej av det. Och så säger folk att de inte har tid att träna. Pyttsan! Det handlar bara om att se möjligheterna.
SARA BORG sa…
Eller hur Hanna, livet är fullt av möjligheter! :-)