I helgen

De här två alltså. Jag gillar dem tokmycket

...har jag gjort

Igår hämtade jag upp mina systrar och syskonbarn och sedan hänge vi hemma hos oss i några timmar. Vi lagade lunch, busade, drack kaffe, låg i soffan och pratade. En skön ledig lördag helt enkelt!

...har jag läst

Förra helgen då jag var ute och sprang retade jag upp mig lite på en grej som sades i Träningspodden, som jag också bloggade om. Det var uttrycket "man skaffar inte barnvakt för att träna, man gör bara inte det". Idag blev jag glad över att läsa Terese Alvén som bloggat om motsatsen, att skaffa barnvakt för att träna.

...har jag lyssnat

Jag lyssnar mycket på både poddar och ljudböcker. Vanligen blir det någon form av "jobbinspirerande" podd när jag kör bil på väg till möten eller liknande och träningspoddar när jag tränar. Ljudböcker, och då oftast deckare, lyssnar jag på mot kvällen då jag kör bil hem eller en stund i sängen innan det är dags att sova. I helgen har jag däremot haft något helt annat i öronen (kärlek, svek och sex), En enda risk, av Simona Ahrnstedt.

Kommentarer