Pannlampetider

Nu känns det att hösten är här på riktigt och vintern väntar strax bakom knuten. I veckan har jag turnerat på Sundsvall, Örebro och Västerås, och visst trodde jag att det skulle vara varmare söderut. Så var dock inte fallet.


Igår morse fick jag skrapa rutan och det var isande kallt. Mötesdeltagare kom för sent på grund av blixthalka med olyckor och avstängda vägar. Tack och lov inget allvarligt såvitt jag hörde. Själv var jag nöjd över att för en gångs skull ha fått på vinterdäcken i god tid.

Mycket kan en säga om hösten och visst kan det känns tungt i bland med det kompakta mörkret som kryper över, men jag tänker för det mesta bara på det som är härligt, det bästa med årstiden. Då känns allt så mycket lättare!

Just nu njuter jag av att få krypa in i stora halsdukar och mössor. Att få tända massor av ljus hemma i huset på kvällarna. Att sitta i soffhörnet under filten. Och att ha fått plocka fram pannlampan! Det är ändå något mysigt meditativt med att gå eller jogga och bara följa den där ljusbilden framför fötterna.

Gillar du att träna med pannlampa?

Kommentarer

Nipe sa…
Älskar att träna med pannlampa! Började springa nattorientering för att utmana min starka rädsla för mörker och nu har det blivit en drog, haha.
SARA BORG sa…
Wow, nattorientering låter verkligen som en kul utmaning!