Reflexlöpning

Med hösten kommer mörkret. Jag jobbar ofta framemot 18-tiden eller strax därefter när jag är på hemmaplan, och nu börjar det skymma ungefär då. Det innebär att det är dags att plocka fram reflex och pannlampa!


Jag har gjort mina första "reflexpass" för säsongen och tycker att det är riktigt mysigt. Sist var jag in en vända i skogen nära vårt hus, men där hade jag definitivt behöva pannlampa också. Det var inte lätt att se var sjutton jag satte ner fötterna.

Hur som helst så är det bara att konstatera att löpning i dagsljus för min del mest kommer att ske på helgerna framöver och således troligen också "skogsspringandet". På kvällarna kommer jag säkert mest att tassa på grus och asfalt.

Efter en av höstens första mörkerlöpningar. Jag älskar den här västen från Nike med stora reflexer både fram och bak. Dessutom har den en perfekt mobilficka på bröstet. Underställströjan med krage i halsen är också Nike och på huvudet har jag ett pannband från karitraa

Kommentarer