Småförkyld och fågelkrock

Oj! Det är visst redan måndag och jag har vilat hela helgen från bloggen. Och från den där branschfesten i onsdags. Själva festandet var inte av det hårdaste slaget men jag var uppe till 03:00 och för en som annars gärna ligger på kudden innan 22 så sätter det sina spår. 


Så vad har jag gjort sedan sist? Jo, jag måste bara skriva om hemresan i torsdags från Göteborg. Eftersom jag var sen med min flightbokning så fick jag ett långt uppehåll på Arlanda på kvällskvisten. Där passade jag på att småslumra lite till en ljudbok, så helt okej. Men oj så efterlängtat att äntligen få boarda planet mot Åre Östersund Flygplats.

Starten går bra och vi kommer i väg fint. Någonstans över Uppsala meddelar piloten att vi måste vända tillbaka för att planet har krockat med en fågel (!). Hela framrutan ska tydligen vara full av fjädrar och blod (tack för den informationen) och enligt deras rutiner måste planet snarast genomgå en teknisk undersökning. Där och då är det högst oklart om det kommer att få tillstånd att flyga mer under kvällen. Så vi vänder alltså och går återigen ner på Arlanda.

Efter en halvtimme fyrtiofem minuter av undersökning, rengöring och tankning så får vi äntligen beskedet att vi ska göra ett nytt försök. Som jag längtar hem då alltså. Jag har fått sms från L som meddelar att det finns fika när jag kommer. Den här gången går det vägen men klockan hinner passera midnatt innan jag är hemma. Helt slut.

Jag tar "sovmorgon" på fredagen, istället för uppstigning vid 06 så ligger jag till 07:30. Bra tänkt just då eftersom jag lyckats dra på mig en lätt förkylning. Jobbar sedan extra länge på kontoret, så härligt med riktig arbetsdag där jag får undan både det ena och det andra. Kommer inte hem förrän vid 20 och det blir fredagsmys i soffan nästan direkt. Typiskt nog kan jag inte alls somna sedan. Sovmorgon är alltid skönt i stunden men sällan bra för sömnrutinen.

Jag fick med mig kiddosarna, mamman och en hockeytrunk hem

På lördagen motstod jag i varje fall frestelsen att göra om samma misstag, även om jag sov längre än på vardagar. Vide skulle spela hockey i Klanghallen alldeles här i närheten av vårt hus, så jag cyklade ner dit lagom till nedsläpp kl 9:15. Det blev sedan massor av kaffe och familjemys.

Tant Gredelin (cykeln alltså) är bra till mycket! Här tar hon trunken på släp och Nilas på pakethållaren

Förutom det har helgen bestått av snö (bara pyttelite) och kyla. Härligt va? Alltså jag menar det. Det är burrigt men klär en bara på sig så är det mysigt tycker jag. Igår var jag ute och krattade löv. Jag blev så kall om fötterna att jag fick gå in och hämta mina varma vinterstövlar. Och ja, jag vet att en inte ska kratta på hösten men vi har så sanslöst mycket löv att jag tänkte ta undan det värsta, så får jag ta resten sedan i vår. Dessutom behövde jag vara ute i friska luften. 

Jag vet att jag lovade något mer träningsinriktat sist jag skrev, men med den här förkylningen som jag har dragit på mig så blir det inget mer ansträngande än lövkrattning, tantcykel, promenader och lite gummibandsövningar för att hålla bröstryggen smärtfri.

Nu är det en ny vecka och då blir det nya tag! 

Kommentarer