Ute och njuter av hösten

Det har varit mycket löpning i bloggen på det senaste, vilket har varit nästan ofrånkomligt. Jag har nämligen fått prioritera ner träningen ganska rejält ett tag nu när det har varit mycket annat, men mina 2-3 löppass per vecka, har jag inte tummat en meter på - de är så viktiga för mig!


Även om en blogg visar väldigt lite av en persons liv så visar min blogg på så sätt det väsentligaste av min motion och rörelseglädje. Idag har jag dock inte sprungit en meter, men jag har varit ute hela förmiddagen och strövat i skogen i min hemby. I marker där jag som liten gick, sprang, cyklade och red på min häst Rudolf, eller bara satt på en stubbe och filosoferade.

Här bodde jag en period som ung vuxen. Jag tror att det var 1999-2002 eller något sådant. Här hade jag mina hästar i stallet till vänster i bild och här bodde vi när jag skaffade min "bebis" - den strävhåriga vorsthen Java, en fågelhund. Min följeslagare på löp- och skidturer



Jag skulle egentligen bara gå en kortis upp till skogen men när jag hade dragit igång det senaste avsnittet av podden Styrkebyrån med Johanna och Clara, om "skitpass", så ville jag liksom inte sluta lyssna. Det var lika bra att knalla vidare helt enkelt. Så pass att podden tog slut och jag fick dra igång slutet på en annan mer jobbrelaterad podd som jag lyssnade på i bilen tidigare i veckan. 

Här är min pappas föräldrahem och där bor hans storebror med sin Rut. Mina kusiner växte upp här och på sätt och vis även jag. Här var jag massor som barn och här hade jag min häst de första åren



Kommentarer