Lite lätt cykellängt mitt i all skidglädje

Det känns som om det var hundra år sedan jag cyklade. Det är en enorm överdrift förstås men ett par månader har med säkerhet gått. Precis som förra hösten kände jag mig lite "mätt" efter Cykelvasan, och när det dessutom blev klart att jag skulle sälja den hoj jag tävlat på och beställa en ny så blev jag lite som ett barn på nytt. Jag går liksom bara och väntar på den där nya godsaken som ska komma och "skogsmaskinen" känns just nu inte alls lika intressant.

Under hösten har Jessica bjudit på några lockade bilder av nästa års klädkollektion. Jag har flera sherides-plagg sedan förut och älskar tänket bakom, utseende och funktion såklart. I helgen kom det ut på Facebook att två av tre färgsättningar låg ute i webbshoppen för beställning. Men oj vilken cykellängt jag fick då alltså! Jag hade redan för flera veckor sedan valt vilken jag skulle köpa, eftersom den ska matcha utseendet på min nästa hoj (lite nördigt kanske), så jag gick in direkt och klickade hem nästa års race-kläder (om jag nu ska rejsa något, men ja...). Kan du gissa vilken uppsättning jag har valt? Om du dessutom kan gissa rätt på cykel (märke och modell) som snart hittar hem till mig, så får du pluspoäng.

Sherides ja, ett härligt initiativ med ett viktigt budskap:
"Vi älskar när det går snabbt. Mjölksyra. Svett. Cykelbränna. Doft av asfalt och skog. Lerstänk. Två hjul. Och såklart, vi vet att tjejer kan med. Minst lika bra. Killar är såklart också välkomna. Förstås. Allra mest vill vi bara göra världen vackrare med fler som cyklar. Hårt, mjukt, med ett leende. Nyfiket och härligt. Tillsammans är vi starkare". //Jessica Clarén
Dammodeller: https://www.lachemise.se/collections/sherides
Herrmodeller: https://www.lachemise.se/collections/she-rides-men

Kommentarer