Träning, bara en pytteliten del av mitt liv

Som hälsobloggare så är det förstås lätt att få en stämpel på sig som säger att en är en sådan där hurtig och tränande människa mest hela tiden. Det är förstås det som exponeras mest i de kanaler en väljer att synas i, men det är sällan hela sanningen förstås. Träning är egentligen en pytteliten del i mitt liv, men ack så viktig. 


Min totala hälsa baseras på många tårtbitar. Jag har skrivit om det otals gånger hur jag ser på mitt mående där träning tillsammans med exempelvis sömn, arbete, relationer, stress, återhämtning, familj och kost tillsammans utgör min "hälsotårta", min plattform för välmående. Min akilleshäl är stress, jag går igång lite på det och jobbar bäst under press, vilket gör det extremt viktigt att jag sköter mig i övrigt och tar mig tid för återhämtning. Därför är jag sedan många år tillbaka hypernoga med min sömn och lägger mig ungefär samma tid som barn.

En annan arena, förutom när jag tränar eller sover, där jag laddar energi och återhämtar mig som bäst är tillsammans med familjen. I lördags gick jag på bio med min L vilket var evigheter sedan sist, en perfekt avkoppling tycker jag, och igår kväll hade vi systrar planerat lite adventsmys. Tillsammans med barnen dekorerade vi årets pepparkakshus, skrev önskelistor till tomten, drack glögg, åt lussebullar, pepparkakor och choklad. Emma hade dessutom ordnat med adventspresenter. Jag fick en kaffekalender, hur coolt är inte det?! En superfin låda med 24 små kaffepåsar i.

Foto bilden ovan: Elin Borg (övriga bilder i detta inlägg har jag tagit)

Inspiration till att skriva det här inlägget kom efter att jag hade läst Tereses Taco och tårta - inte bara träning i mitt liv.


Kommentarer