Äntligen skavsårsfri åkning!


Jag har ju gnällt här både en och två gånger över mina klassiska längdpjäxor och problemen med att få skavsårsplåster att sitta på mina hälar. Nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt ett par nya pjäxor.


Det fick bli en budgetvariant eftersom det var vad min plånbok tillät så här i juletider, men hurra för dem som är så bra! Inte precis i samma liga som mina finpjäxor vad gäller utseendet men de heter "Comfort" vilket vittnar om hur de känns på foten - som en dröm i jämförelse! Sedan köpet tidigare i veckan har jag åkt i dem två gånger, totalt närmar 25 kilometer, helt problemfritt för fötterna. Jag är toknöjd förstås och så glad över att det äntligen är min ork eller lust som får sätta begränsningen för skidpassen och inte en sådan fånig grej som blåsor och köttsår på hälarna. Nu kan jag på riktigt börja träningen inför Stafettvasan med mina kollegor!

Budgetpjäxor i comfortmodell till vänster och finpjäxorna till höger som tyvärr inte passar mina fötter så särskilt bra

Kommentarer

Jag har också modellen under av samma märke som dig och av samma orsak. Dessutom tyckte jag att de finare inte alls var lika bra som mina andra. Provade när pjäxan pajade för något år sedan. Pjäxor är känsligt, jag provade ett par klassiska i det märke jag skejtar i, gick inte alls. Nä comfort gillar fossingarna bäst!
SARA BORG sa…
Det ligger nog mycket i det du skriver Helena, dessa är som en dröm på mina fötter :-)