En fin dag men en sämre form

Jag vaknade till en gnistrade dag, kall och vacker. Precis som de senaste helgerna parkerade jag mig i soffan framför Vinterstudion, för frukost och herrarnas 10 kilometer i fri stil. Dubbelt svenskt i topp blev det i form av Halfvarsson och Hellner, vilket var riktigt kul att se.


Jag laddade för egen åkning i pausen inför damloppet. Äntligen skulle jag kunna åka utan stress och dessutom i dagsljus, det var ett tag sedan. Jag hade inte bestämt mig innan för exakt hur många varv jag skulle åka men hade väl ändå 10-15 kilometer i tanken, alltså 2-3 varv i Brunflos superfina elljusspår. Apropå spåret så kom jag ner och blev väldigt positivt överraskad. Det har töat en del igen i veckan och i natt föll några centimeter kallsnö, så jag befarade hårt och knepigt underlag men hade helt fel. Det var nypistat så jag fick skejta på den finaste manchester. Otroligt bra.

En fin dag och ett fint spår men idag var inte kroppen med. Jag åkte ett varv men det var jobbigare än det borde vara så jag klev faktiskt av sedan. Jag brottades lite med mig själv om jag skulle pressa på och åka ett varv till bara för att få det gjort men bestämde mig för att vara klok. I stället åkte jag hem igen, käkade lunch, drack kaffe och såg Jessica Diggins från USA få kliva högst upp på pallen efter damloppet.

En skidtur i dagsljus är ändå härligt även om kroppen är trött som den var idag

Kommentarer