Fjärde advent


Det är måndag och jag inser att fjärde advent har passerat utan att jag kom ihåg att tända det fjärde ljuset i adventsstaken. Nåväl, jag får ordna med det i kväll.


Istället vaknade jag igår till ett magiskt rosa sken på himlen. Det var som om solen kämpade för att ta sig upp och kampen blev en härlig färgexplosion. Jag hade planerat att springa en sväng på förmiddagen men kroppen som nu börjar bli ovan vid träning kändes rätt mör, särskilt vaderna efter fredagens löpning. Jag valde att vila. Vid tolv åkte jag in till stan och plockade med mig Emma som lovat att hjälpa mig med en grej på jobbet. Vi stökade på i några timmar och åkte sedan för att kolla när Vide spelade hockey, gjorde mål och laget vann med 4-1 om jag minns rätt. Kvällen avslutades med julbord tillsammans med Lars familj, så mysigt.

En vacker morgon

Kommentarer