Julig helg!

December har verkligen slagit till fullt ut och jag har det rätt körigt jobbmässigt, vilket är anledningen till min frånvaro här på bloggen. Förra veckan swischade förbi snabbare än jag hann tänka och det här med träning och rörelse hamnade långt ner på priolistan.

Två pass fick jag till i varje fall, ett löpbandspass med lillasyster på fredagskvällen och sedan milen på längdskidor igår, mer än så blev det inte. Mitt turnerande på Västerås, Örebro och Ludvika tog helt enkelt för mycket tid. Den här veckan ser ut att kunna bli något liknande, men sedan klingar det av, vilket jag ser fram emot såklart. Jag längtar långa pass på skidor och i löparskor nu.

Helgen var minst sagt avkopplande i vart fall - precis vad jag behövde! Julgransjakt och julpyntade, massor av familjemys och en mycket god natts sömn mellan lördag och söndag, hemma hos mamma och pappa. Jag sov som en klubbad säl från att jag lade huvudet på kudden tidigt, tills dess att klockan ringde vid 8 och kiddosarna strax efter kom in till mig och kröp ner under täcket för att titta på ett avsnitt Emil i Lönneberga.

Igår eftermiddag när jag kom hem hämtade L ner granen och så fixade vi i ordning den för vår (och granens) första jul i Södergård. Det blev en ljuvligt julig helg.

Kommentarer