Magiska skiddagar

Julhelgen är över för i år och vi är tillbaka hemma i Södergård efter några dagar hos mamma och pappa tillsammans med resten av min familj. Det blev en vit jul trots allt även om det knappast var några mängder med snö, men tillräckligt för att vi skulle kunna åka både pulka och längdskidor.


Temperaturen har hållit sig runt nollan hela helgen, perfekt uteväder! Igår lastade vi in nästan hela familjen, det var bara Emma och mamma som stannade hemma, och drog till spåret för att åka skidor tillsammans. Det var mitt på dagen, men som alla andra decemberdagar här i Jämtland så orkade solen nästan inte upp. Det resulterade i ett helt magiskt rosaskimrande ljus, som en fondvägg under skidturen.

Nu väntar några arbetsdagar för mig innan det är dags för helg igen. Jag sitter just nu hemma i vårt kök och dricker morgonkaffe men ska styra in mot kontoret om en stund. Ute viner vinden ordentligt, det river och sliter i huset, även om de kraftigaste vindbyarna från stormen Urd enligt nyheterna ska ha känts av här under natten eller tidigt i morse.

Jag hoppas att din jul har varit fin och önskar dig en god fortsättning!

Nilas närmast kameran och jag lite längre fram. Foto: Elin Borg

Kommentarer

Härligt att du fick en vit jul, det vill man ju ha! :D
SARA BORG sa…
Ja, en vit jul ska det vara Ida :-)