När inte ens jag har en buff!

Då vet en att det är varmt ute! Jag är ju lite känslig för drag runt hals och nacke när jag tränar på vintern, så jag har i princip alltid en extra buff som jag drar upp över bakhuvud, haka och kinder.


Nu är det så varmt här hos oss att inte ens jag tycker att det är någon mening att dra på den för jag måste ändå av med den bara efter några minuter. Vinterjackor går också bort (på träning alltså), nu är det mina tunnaste varianter som plockas fram. Den här gamla godingen från nike med rejäla reflexer är perfekt när temperaturen ligger runt 6 plusgrader, som en riktigt kall sommardag här i Jämtland alltså, och faktiskt varmare än vid min Stockholm maratondebut 2012.

En tunn jacka från NIKE som har några år på nacken men vars reflexer fortfarande håller bra kvalitet
På fredagsfyset igår kunde jag lämna buffen hemma, + 6 grader och nästan ingen snö kvar ger vårkänslor 

Kommentarer