Första dagen

För en gångs skull var jag vaken på tolvslaget. Vi hade precis lagt oss när ett fyrverkeri drog igång så jag ställde mig i fönstret och tittade på det när kyrkklockorna drog igång och slog tolv. Det var lite mäktigt ändå.


Den allra första dagen på det nya året vaknade jag till snö. Precis som på julaftonsmorgonen hade ett pudertäcke lagt sig över vår innan så gröna gräsmatta och vintern var tillbaka. Jag vaknade till en dag nästan utan planer och bestämde mig för att att en lugn dag i soffan med kaffe, en spännande bok och lite Tour de ski på TV var precis vad jag behövde. Det blev ett avbrott för en poddwalk ute också där någonstans mitt i, men i övrigt så blev det precis den avkopplande dag som jag ville, en helt annan typ av dag än nyårsdagen förra året.

Stressa mindre, en av min intentioner 2017 och precis så började jag det nya året

Kommentarer